Hjælp, hvor blev min hjemmeside af?

Rigtig mange ejere af nye websider sidder med svedige hænder og uopfyldte drømme, efter de har lanceret deres nye hjemmeside. For de havde håbet på at ligge nummer 1 på lige netop deres søgning, men i stedet er de slet ikke at finde. Så er det godt, at hjælpen er lige ved hånden.

 

Rådfør dig med eksperter

Det er et klassisk eksempel på dårlig lancering af et site, når man lige pludselig ikke kan finde sig selv i for eksempel Google eller Bing, men ofte er slaget ikke tabt, for det er faktisk et tegn på, at kampen først lige er begyndt.

Der er nemlig kamp om de gode placeringer hos Google, og eksperter i søgemaskineoptimeringer, såsom Henrik Bondtofte, står klar til at hjælpe personer og virksomheder, som har problemer med netop at opnå synlighed i søgeresultaterne. Henrik Bondtofte anbefaler altid, at man rådfører sig med eksperter for at opnå de bedste resultater hos Google.

 

  • Nogle gange skal man bare lade eksperterne fikse problemerne, for når det kommer til optimering af websites i forhold til Google – det som vi også kalder søgemaskineoptimering eller SEO – så er der så mange variabler som påvirker dit site, at det kan være svært at overskue dem alle. Det kræver en vis erfaring, og det har for eksempel taget mig snart 15 år, at få styr på og erfaring med alle de mange aspekter som vedrører arbejdet med professionel SEO, siger Henrik Bondtofte.

 

Klassiske startproblemer

Henrik Bondtofte er direktør i virksomheden Bondtofte & Co, hvor man hjælper virksomheder til succes gennem online markedsføring, og han fortæller, at han mange gange har set eksempler på hjemmesidelanceringer, som går fuldstændig galt.

  • Mange af de klassiske fejl vi ser, er så banale, at de aldrig burde være sket. Enten har man ikke fået fortalt Google, at det tidligere site, nu ligger et andet sted, eller også har man simpelthen for at kunne udvikle i fred, glemt at fortælle Google, at sitet godt må være synligt hos Google. Og det er åndssvage fodfejl, som vi ser gang på gang, og som virkelig påvirker virksomheder.

 

Henrik fortæller, at man som ejer af for eksempel en webshop, kan trække gulvtæppet fuldstændig væk under virksomheden, hvis man ikke lancerer nyt site ordentligt.

 

Mange måder at få trafik på

Heldigvis er der ifølge Henrik Bondtofte altid noget at gøre, og han anbefaler, at man tager fat i eksperterne hurtigst muligt.

Når placeringerne i Google er dårlige, kan du også betale dig til trafik. Det kan ske gennem for eksempel Google AdWords, hvor Henrik Bondtofte anbefaler, at man tager fat i Bondtofte & Co. Men det kan også give mening selv at kaste sig over arbejdet med SEO, og her anbefales at man tager et decideret kursus i SEO